bismillahirrahmanirrahim....

selamat datang teman2~blog ini hasil tulisan saye yang xseberapa..sekadar perkongsian yang bukan sekadar saje2 suka2.. saye amatlah berharap teman2 dapat sesuatu dari blog ini.paling penting, UTAMAKAN WAKTU SOLAT SEBELUM BACA..terima kasih sudi berkunjung.jkkk(^_^)

Khamis, Februari 16, 2012

JzKk =)

nak kongsi pasal jkkk tapi xde rasa menulis pulak.


jadi amek mende penting jela.


untuk pengetahuan anak2 masa depan.kalo semua yang baca dah tahu, baguslah tanda amal baik dah berkembang.


kalo belum tahu, err ni la nak tolong bagi tahu ni.


terima kasih = terima kasih, sebuah penghargaan.


sama-sama = sama sama , tindak balas otometik bila org ckp timakasih.


thank you = sama la macam terima kasih, cuma nampak advance sbb mindset kata u speak english, u got power.erk?


u r welcome = kamu dipersilakan, tapi dalam konteks ni sama-sama gak la.


xie xie ne = time kasih gak.


merci = pon sama, time kasih.


syukran = pon time kasih gak.


jazakillah khairan katheer = pon time kasih gak, tapi dalam bentuk mendoakan.maksudnya "moga Allah beri kamu kebaikan yang banyak".


jazakallah untuk laki.
jazakillah untuk pompuan.


jazakillah is fine but xcukup makna.semoga Allah beri kamu..tapi beri apa?kan?
jadi alang2 nak doakan, doakan yang baik2..ye x?


pastu camna nak jawab plak?


cara jawab dia wa iyyaki..maksudnya untuk kamu juga.


wa iyyaki untuk pompuan,
wa iyyaka untuk laki.


wah..kalo salah tolong betulkan ye.sumpah saya xpernah belaja mende ni kat skolah dulu.ni belaja scara xlangsung dengan akhawat2 je.so berharaplah agar dimaklumkan kalo tertambah terkurang.


jadi let us! tukar habit kita untuk sesuatu yg lagi bes.


satu-kita dah hargai org bila dia buat baik.
dua-kita dpt ganjaran free doakan kebaikan org lain.
tiga-kita blaja arab.
empat-hati tenang, suka semacam.


yang lain pikir sendiri.
sweet kan, mendoakan semua org yg dh buat baik kat kita.nak tunggu kita sendiri balas, takut xsempat ke,terlupa ke..jadi doakan moga Allah berikan dia kebaikan yg much more better insyaAllah.


itu jelah pun.

from kl with heart~



4 ulasan:

GadisQuran berkata...

Jazakillah khoiran kasiro ya ukhti , hehe ^^,

a wanderer. berkata...

wa iyyaki ukhtifillah~~~


=)

MERAH berkata...

Jzkk, kerana memghidupkan amalan ni :)

ps : sy pun belajar ni ms kenal dgn akhwat. indah kan!

a wanderer. berkata...

wa iyyaki cik MERAH...=)

btol..indah.sweet.mcm lolipop!