bismillahirrahmanirrahim....

selamat datang teman2~blog ini hasil tulisan saye yang xseberapa..sekadar perkongsian yang bukan sekadar saje2 suka2.. saye amatlah berharap teman2 dapat sesuatu dari blog ini.paling penting, UTAMAKAN WAKTU SOLAT SEBELUM BACA..terima kasih sudi berkunjung.jkkk(^_^)

Selasa, September 13, 2011

indeed


Good things come to those who pray.
































































"And when My servants ask you, [O Muhammad], concerning Me - indeed I am near. I respond to the invocation of the supplicant when he calls upon Me. So let them respond to Me [by obedience] and believe in Me that they may be [rightly] guided."2:186



Ahad, September 11, 2011

plan



plan kita plan kita jugak.

tapi kena ingat.

Allah punya plan laagi best.

tenang.sabar.redha.

terima ketentuanNya.

Rabu, September 07, 2011

to HIM.i return.

Bismillahirrahmanirrahim...

xde perenggan panjang,xde tulisan bebelan.

cuma......




i did things that i should..
i keep praying for the best from Him.
now its ur turn....

hoho!
apakah?
abaikan jelah.saje mentidaksedihkan sangat hati..
sebab.......................




subhanallah..i miss Allah....

o Allah..i miss You.

T_T

s0bss..

Wanita solehah bukanlah dia yang tanpa cela,
Bukanlah dia yang tanpa dosa,
Bukan pula dia yang tak pernah alpa.
Namun dia selalu berusaha menjalankan perintah Rabbnya,
Sentiasa menjauhi larangan Khaliqnya,
Mencintai dan menjalankan sunnah Rasulnya,
Wanita solehah ialah dia yang selalu berusaha untuk menjadi lebih
baik.
Dari hari ke hari......

seriously wanna be one of them..
the righteous women.



o Allah..You are My Saviour.The Most Forgiving,The Most Merciful.
please..forgive my sins..






“O those of My servants who have transgressed against your own selves, despair not of God’s mercy. God does forgive all sins, for surely He is the most forgiving most merciful one.” (39:53)

Subhanallah...
='(


"Keep yourself busy in remembering your faults, so that you have no time to remember the faults of others. Be sad on account of all the time you spent in the past in other than the pursuit of your Hereafter. Cry frequently for the wrongs you have committed in the past, and perhaps you will then be saved from them. Never tire or become bored of good deeds and of the people who perform them."


gambau2 ni saye dapat dari tumblr sorang sahabat
special thanks to u fren..may Allah bless ur good work!

Ahad, September 04, 2011

hebat pompuan pada tangisan.

Bismillahirrahmanirrahim...

Alhamdulillah raye dah sampai hari ke-5.
rancang2 nak jumpa teman2 hari ni.tapi Allah rancang mende len kot buat kite2.
insyaAllah di laen masa kite jumpe ye..

jap jap..nak gelak jap.hahahahaaaa.
festaim kantoi...
alkisahnye malam raye ari tu kantoi nanges depan adik.
hahaahhaaa.memalukan!
dahla nanges pasal sakit.>_<
kesat2 mate sambil ngadu..padahal dalam hati xmau bwat keje yang bersepah di malam raye.
keji btol.X:


pastuh bila raye pertama xpi masjid, tv la jd imam tukang bacakan doa.
syahdu kot...
siap nanges2 lagi imam yg jadik tukang berdoa tu.
abes mekap bedak baby johnson ai.hampes!
tapi buat jiwa sejuk..ingat mati-sape x seram sejuk der..

then bizi2 n bizi2 lg ziarah sane sini..basuh pinggan sane sini,tolong itu ini, jamu meja sana meja sini..
tmbh ngn pi makan kat kenduri orang2 yang dah sampai jodohnye..
sambil2 amek berkat org kate..keh3
weyh ni berkat sbb temankan mak lah.bukan berkat mende laen.

raye ke-4 still bizi gk temankan mak gi kenduri.
malam plak selalunya buat hal sendiri.time2 gini la nak ngadu ke nanges sesekali.
raye ke-5 baru lah free nak ke hospital memanjekan diri.
apelah nak jawab kat dr esok pagi ni...

jomlah mula puase plak.
alang2 free xde jemputan ni..
kang xsempat nk kejar untuk habiskan ikut time.
bulan2 raye ni ramai plak jemputan walimahnye..
pi walimah org xmakan xbes lah.
tp macam bes tgk ramai org jd pengantin.
kalaulah manusia2 kat pantai yg berdua laki-pompuan tu smua pakat nikah..
kan bess..
lagi bes kalau...............................


Khamis, September 01, 2011

buat hati seram.



tadi kami reramai teman mak pi kubur allahyarham ayah dia,
otw balik rumah dari kuala tengganu saye bantai cerita alam kubur ke budak ain,
duk bergelap dlm keta saye citer sambil dia tutup muka ke baju saye.
tiba2 ain bersuara-takut katanya,
"ateh janganlah cerita.."
"kakak nk tdo lah kakak takut dgr crita ateh"

pengakhiran cerita budak ain berpaut kat leher xmau lepas sbb takut.
sambil tepuk n zikir buat si kecil saye terfikir..
budak umo 6 taun tahu takut soalan malaikat,
apa yang buat kita yang besar2 ni rilek n kool je xsedia pape pon?

ke mandat kite dah besar sgt sampai xperlu buat pape pon boleh masuk syurga?
ke pangkat ayahanda 3 lain dah hapuskan dosa salam orang bukan mahram?
ke maksiat2 yang kite buat tu tetiba ilang saat mata terpejam?
pada putih tanah yang jadi tenungan,
di hati sebak doaku panjatkan,
semoga kalian bersemadi dengan aman,
wahai Tuhan Pemilik jiwa,janganlah Engkau seksa mereka ya Allah.
dan matikanlah aku dalam islam dan iman.

hari ni bukan penentu esok terus gemilang,
sihat hari ni bukan penentu esok xsakit,
hidup hari ni bukan penentu esok xdijemput pulang,
ya Allah matikan saye dalam keadaan beribadat,
ameen.

cousin saye kate..."ade manusia ditakdirkan xkawen sampai mati,tapi mati tu mende yang pasti.so baek kita banyak fikir mende yang pasti dari lagha perkara yang blom tentu ade lagi."

err...yelah.
siapkan diri untuk dijemput Allah..
di samping tu,
siapkan diri jugak untuk teruskan hidup di bumi Allah..