bismillahirrahmanirrahim....

selamat datang teman2~blog ini hasil tulisan saye yang xseberapa..sekadar perkongsian yang bukan sekadar saje2 suka2.. saye amatlah berharap teman2 dapat sesuatu dari blog ini.paling penting, UTAMAKAN WAKTU SOLAT SEBELUM BACA..terima kasih sudi berkunjung.jkkk(^_^)

Isnin, Mac 19, 2012

a big L.O.V.E from sini.

=) =) =) =)


rindu rasa xkuar rumah xjumpa orang macam2.

rindu suasana iman.

rindu.

rindu.

rindu.

Allahummma Solli 'Ala Muhammad. Wa 'Ala Ali Muhammad.

Allahu Ya Karim..Ya Rahman..Ya Rahim...


Khamis, Mac 15, 2012

mikrob2 datang x diundang.




bukan senang nak letak diri kat tempat orang.

tambah2 bila kita xpernah alami apa yang orang alami.

tapi ada orang,
diberi anugerah tu...

meletakkan diri pada tempat orang lain.

dan merasakan pedih yang ditanggung,

merasakan sakit yang tak terbendung,

merasakan perit terpaksa kehilangan.

mampukah aku?

merasakan apa yang dirasakan saudara-saudara muslim di daerah sana?

mampukah aku?

memejamkan mata tanpa terbayangkan,

penderitaan warga gaza dan syria,

pekat merah darah mengalir...

rapat terpejam mata insan,..

oh dugaan,

hadirmu cuma untuk menguatkan.

datangmu untuk jumpakan aku pada nikmatnya rasa bertuhan.





Sabtu, Mac 10, 2012

this is life.

kadang-kadang,

=)

kadang-kadang,

=(

kadang-kadang,

=I

kadang-kadang,

=S

kadang-kadang,

=O

bagaimana pun rasa di hati,

ia tetap dari Allah yang Satu.
Dialah yang menciptakan rasa,
maka Dialah juga yang Maha Mengetahui hikmah disebalik rasa.juga peristiwa.

untuk menceritakan pada manusia,
bukan semua yang difahami,
bukan segalanya mereka mengerti,
cukup kesakitan dan kegundahan ini,

biar jiwa sendiri yang tanggungi.
biarkan ketakutan ini,
diri sendiri yang mengerti,
cukuplah aku begini,
hanya pada Tuhan ku curahkan rasa hati....
hanya pada Allah kutangiskan cuaknya nak hadapi....

o Allah,sembuhkanlah..
luka tersembunyi.

Khamis, Februari 16, 2012

JzKk =)

nak kongsi pasal jkkk tapi xde rasa menulis pulak.


jadi amek mende penting jela.


untuk pengetahuan anak2 masa depan.kalo semua yang baca dah tahu, baguslah tanda amal baik dah berkembang.


kalo belum tahu, err ni la nak tolong bagi tahu ni.


terima kasih = terima kasih, sebuah penghargaan.


sama-sama = sama sama , tindak balas otometik bila org ckp timakasih.


thank you = sama la macam terima kasih, cuma nampak advance sbb mindset kata u speak english, u got power.erk?


u r welcome = kamu dipersilakan, tapi dalam konteks ni sama-sama gak la.


xie xie ne = time kasih gak.


merci = pon sama, time kasih.


syukran = pon time kasih gak.


jazakillah khairan katheer = pon time kasih gak, tapi dalam bentuk mendoakan.maksudnya "moga Allah beri kamu kebaikan yang banyak".


jazakallah untuk laki.
jazakillah untuk pompuan.


jazakillah is fine but xcukup makna.semoga Allah beri kamu..tapi beri apa?kan?
jadi alang2 nak doakan, doakan yang baik2..ye x?


pastu camna nak jawab plak?


cara jawab dia wa iyyaki..maksudnya untuk kamu juga.


wa iyyaki untuk pompuan,
wa iyyaka untuk laki.


wah..kalo salah tolong betulkan ye.sumpah saya xpernah belaja mende ni kat skolah dulu.ni belaja scara xlangsung dengan akhawat2 je.so berharaplah agar dimaklumkan kalo tertambah terkurang.


jadi let us! tukar habit kita untuk sesuatu yg lagi bes.


satu-kita dah hargai org bila dia buat baik.
dua-kita dpt ganjaran free doakan kebaikan org lain.
tiga-kita blaja arab.
empat-hati tenang, suka semacam.


yang lain pikir sendiri.
sweet kan, mendoakan semua org yg dh buat baik kat kita.nak tunggu kita sendiri balas, takut xsempat ke,terlupa ke..jadi doakan moga Allah berikan dia kebaikan yg much more better insyaAllah.


itu jelah pun.

from kl with heart~



Isnin, Februari 13, 2012

D is for Delisa.

bismillah..bismillah walhamdulillah.

saya bukanlah orang yang suka buang masa.
tapi tadi saya exam dan semalam saya tengok cerita.
hasilnya tadi saya jawab 50soalan dalam 15minit cuma.
oh.

tentang resultnya, wait n c lah.
tak tau nak kata apa dah.
selalu kuar exam hall memang saya diam serba salah.
tapi nak buat camna,yang lepas dah xleh ubah.

hafalan solat delisa..
saya tengok citer ni la semalam tu.
sedih ceritanya. pasal sorang budak yang kehilangan mak,3 orang kakak dan sebelah kaki nya.
dalam satu masa, rentetan dari satu peristiwa.peristiwa tragis khabarnya.

jum tengok muvi ni!!