bismillahirrahmanirrahim....

selamat datang teman2~blog ini hasil tulisan saye yang xseberapa..sekadar perkongsian yang bukan sekadar saje2 suka2.. saye amatlah berharap teman2 dapat sesuatu dari blog ini.paling penting, UTAMAKAN WAKTU SOLAT SEBELUM BACA..terima kasih sudi berkunjung.jkkk(^_^)

Ahad, Jun 17, 2012

gua pun nak induksi jugak.!


orang-orang berautoriti dalam jaga keselamatan aset negara ni,
tak kira la mana-mana negara hatta US sekalipon,
diorang mesti dah buat sehabis baik dah untuk jaga sistem keselamatan diorang.
sampai tahap boleh kata perfect ah.
yang mana orang lain xleh bukak pun sistem diorang tuh.
tapi selalu gak  kita dengar berita-berita..
rahsia sulit kerajaan negara diceroboh.
peti besi ratu elizabeth 1234 kena pecah.
blog pakar IT kena godam.
n bla..bla..bla..
kalo kita kat tempat diorang, kita patut malu dgn perkara ni.
patut ke apa yang kita agung-agungkan selama ni diceroboh macam tu je?
patut ke?

camtu gak dengan keadaan diri kita.
kita gaya dah habis ganas dah jaga pergaulan.
jaga pertuturan dan pemakaian.
tahap orang tengok pun salute abis la.
tapi sebab sorang je mamat ensem yang menarik hati.
atau sebab kefuturan yang melanda diri.
atau sebab kawan-kawan macam bes je bebas sana-sini.
hancur camtu je kawalan-kawalan ketat kita selama ni?
senang gitu je nak bagi pegangan kita dicerobohi?
atau dah rasa perjuangan selama ni dah cukup banyak untuk masuk syurga di sana nanti?

oh.

kita pun patut malu dengan perkara ni.
kita patut takut diri futur suatu hari nanti.(na'udzubillahi mindzalik)

‎"Ya muQollibal Qulub, tSabbit Quluubana 'ala Deenik wa 'ala tho'atik."

1 ulasan:

~fam~ berkata...

dik, hp aku ilang.
t ko sms aku ye...
number tak berubah...
thanks:)