i know its gonna be bad..
others may know my other side,
but it such a relief..
that i've speak out my thought.
i feel bad setiap kali meeting,
i feel terpaksa setiap kali kuar bilik ke surau jumpa diorang.
i feel awkward setiap kali ajnabi sebut nama.
errr..bila glemer org sebut bukan patot rasa bangga ke?
hi ha hi ho.
nenoneno.
saye segan.saye malu.saye diam.saye xbercakap.saye xramah.saye kaku.saye xpandai berinteraksi.
kalo ade lelaki depan saye.
yang ajnabi bukan mahram.
weird ke kalo saye gini?
weird ke kalo saye xnak atau xsuka atau menolak semua perkara berkaitan lelaki?
its a feeling of i dont wanna see them.
i dont wanna work with them.
ade yg kata saye xfaham ikhtilat.
ade yang kate saye salurkan rase malu tu xbtol.
ade yang kate escapism.
ade yang kate senyap je.
rindu ekceli.
rindu zaman xdikenali lelaki.
rindu zaman matrik.
serius zaman tu,no boys kenal saye except for those two yg satu kelas.
biar orang kate antisosial asalkan saye suka.
plus..rasanya memang la saye ni agak antisosial.
tapi persoalannya kat sini...
saye tak takut.
saye cuma xsuka.
saye cuma ade 1 kind of feeling bila terpaksa berdepan ngan lelaki.
they ask me to keep istikharah.
they ask me to diskus.
they ask me to baca buku apaentah.(sbb xfaham konsep ikhtilat)
saye kata..dalam hati,"guys,wat u see in me is just 2% of myself dat i want u to see.yg laen yang uols xtau ade je gua keep inside."
saye bermasalah.
ye saye bermasalah.
ade korang tau saye kat rumah cane?
ade korang pernah tengok masa dulu saye cane?
ade korang intai muka saye setiap kali berdepan ngan laki?
ade korang rasa apa saye rase selama ni?
apa yg perlu saye buat?
dunno~
either nak stay dalam grup tu buat keje islam or find other way to buat keje islam gak tapi dgn cara yg saye senang.
dan islam tak menentang.
camane nih?
camane?
anyone can give me the answer?
kalo nak hebat,terima cabaran!
kalo nak mengalah,oke je but kamu akan berada di tempat lama.
no improvement.
but saye rase bleh je saye jadi hebat kalo pon xjoin grup ni dah.
its just i have to find other way yang saye setuju ngan cara dan pegangan diorang selari ngan apa yang islam bawak.
rasanya banyak je jemaah yang asing laki pompuan.
boleh gak gerak buat keje islam.
fikir gak masalah umat.
n rasanya...saye dah nampak dah.
saye dah nampak dah.
-talkin' to myself-
errr..weyh saye bukan les oke!
n i do have the feeling of nak kawen n watsoeva tu.
jadi saye NORMAL je semua kecuali xsuka kerja or jumpa ngan laki.
itu je.
saye pompuan biasa yang simpel2 dan sederhana.
apa jawapan pada persoalan saye?
hadeih!
"Katakanlah (Muhammad), "sesungguhnya aku ini hanya seorang manusia seperti kamu, yang telah menerima wahyu, bahawa sesungguhnya Tuhan kamu adalah Tuhan Yang Maha Esa."maka barangsiapa mengharap pertemuan dengan Tuhannya maka hendaklah dia mengerjakan kebajikan dan janganlah dia mempersekutukan dengan sesuatu pun dalam beribadah kepada Tuhannya."(Al-Kahfi:110)
bismillahirrahmanirrahim....
selamat datang teman2~blog ini hasil tulisan saye yang xseberapa..sekadar perkongsian yang bukan sekadar saje2 suka2.. saye amatlah berharap teman2 dapat sesuatu dari blog ini.paling penting, UTAMAKAN WAKTU SOLAT SEBELUM BACA..terima kasih sudi berkunjung.jkkk(^_^)
Jumaat, Julai 29, 2011
Langgan:
Catat Ulasan (Atom)
2 ulasan:
Assalam
Just be yourself.
Try 2 love this man first......more then u love yourself, mother, father and your siblings.
Always remember...life is a joke, don't take it seriously. Akhirah is the real thing sista...like it or not, u can't escape from it. So...put all your worry into this matter more then other problems in life.
Problems in life however big it is...will not be a problem anymore..once we shut our eyes forever in this bloody world.
Khalid
wassalamwbt.
orait brader!
syukran for the advice.hehehe
btw its not a big deal ekceli.
saje shoot without thinking.
tgh2 jiwa panas xtau nak fikir apa.
ramadhan kareem brader!
selamat beribadat!
=)
Catat Ulasan